1e Berap 2019
|
Blz. 1
|
1e Berap 2019
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Inleiding
|
Blz. 4
|
Inleiding
|
Blz. 5
|
Opgaven
|
Blz. 6
|
-1. Meedoen aan onze samenleving
|
Blz. 7
|
Waarom?
|
Blz. 8
|
Doelstellingen
|
Blz. 9
|
*2.1.1: Iedereen werkt en handelt vanuit onze leidende principes.
|
Blz. 10
|
*2.1.1.1: We verminderen en vereenvoudigen regels.
|
Blz. 11
|
*2.1.1.2: We stimuleren inwoners met sociale netwerk strategieën.
|
Blz. 12
|
*2.1.1.3: Zorg en ondersteuning zo dicht mogelijk 'bij huis'.
|
Blz. 13
|
*2.1.1.4: Gebruik maken van ervaringsdeskudigen.
|
Blz. 14
|
*2.1.1.5: De gemeente neemt meer de regie.
|
Blz. 15
|
*2.1.1.6: De gemeente zet meer in op vroegsignalering.
|
Blz. 16
|
*2.1.2: Onze inwoners worden integraal en snel geholpen.
|
Blz. 17
|
*2.1.2.1: Één integraal toegangsteam.
|
Blz. 18
|
*2.1.2.2: We kopen regionaal scherper in.
|
Blz. 19
|
*2.1.2.3: Door samenwerking en afstemming maken we concrete afspraken.
|
Blz. 20
|
*2.1.3: Sociaal domein binnen de samenleving.
|
Blz. 21
|
*2.1.3.1: Multimediaal informatiepunt.
|
Blz. 22
|
*2.1.3.2: Voorlichting.
|
Blz. 23
|
*2.1.4: Inwoners zijn meer zelfredzaam en samenredzaam.
|
Blz. 24
|
*2.1.4.1: E-health (zorg via internet, of ‘blended care’ als er een combinatie van face-to-face en online zorg wordt ingezet).
|
Blz. 25
|
*2.1.4.2: Laagdrempelige ontmoeting in de wijk.
|
Blz. 26
|
*2.1.4.3: Duurzame en integrale aanpak.
|
Blz. 27
|
*2.1.5: De arbeidsmarkt sluit beter aan.
|
Blz. 28
|
*2.1.5.1: Uitvoeringsorganisatie Laborijn.
|
Blz. 29
|
*2.1.5.2: Het werkgeversservicepunt Achterhoek.
|
Blz. 30
|
*2.1.5.3: Intensieve contacten met de bedrijven.
|
Blz. 31
|
*2.1.5.4: Ontwikkelen trajecten.
|
Blz. 32
|
*2.1.5.5: Project 'Unieke Achterhoekers aan het werk'.
|
Blz. 33
|
*2.1.7: Inwoners die mantelzorg of vrijwillig zorg verlenen voelen zich erkend en gewaardeerd.
|
Blz. 34
|
*2.1.7.1: Mantelzorgers en zorgvrijwilligers worden erkend, gewaardeerd en ondersteund.
|
Blz. 35
|
*2.1.8: Vrijwilligers voelen zich erkend, gewaardeerd en ondersteund.
|
Blz. 36
|
*2.1.8.1: Vrijwilligers voelen zich erkend, gewaardeerd en ondersteund.
|
Blz. 37
|
*2.1.9: De gezondheidsvaardigheden van onze inwoners verhogen.
|
Blz. 38
|
*2.1.9.1: Ontwikkelen van een sociale marketing campagne.
|
Blz. 39
|
*2.1.9.2: Preventieprogramma 'Positieve gezondheid en preventie'.
|
Blz. 40
|
*2.1.9.3: Project Vitaal Veilig Wonen.
|
Blz. 41
|
*2.1.9.4: Professionele buurtsportcoaches.
|
Blz. 42
|
*2.1.9.5: Regionale projectorganisatie Achterhoek in beweging.
|
Blz. 43
|
*2.1.9.6: Preventieprogramma 'cultuur- & erfgoedpact'.
|
Blz. 44
|
*2.1.9.7: Inzet van professionele cultuurcoach.
|
Blz. 45
|
*4.1.6: Binnen 4 jaar een inclusieve gemeente.
|
Blz. 46
|
*4.1.6.1: Uitvoering 0-meting/quick scan.
|
Blz. 47
|
*4.1.6.2: Uitvoeringsplannen schrijven en realiseren op basis van de quick scan.
|
Blz. 48
|
-2. Een leven lang leren
|
Blz. 49
|
Waarom?
|
Blz. 50
|
Doelstellingen
|
Blz. 51
|
*2.2.4: Belemmerende factoren om te leren worden snel gesignaleerd en opgelost.
|
Blz. 52
|
*2.2.4.1: We maken schoolmaatschappelijk werk op elke school beschikbaar.
|
Blz. 53
|
*2.2.4.2: Samen met scholen helpen we gezinnen bij opvoed- en opgroeiproblemen.
|
Blz. 54
|
*2.2.4.3: We versterken de uitvoering en capaciteit van de leerplicht.
|
Blz. 55
|
*3.2.1: Onderwijs is bereikbaar voor iedereen.
|
Blz. 56
|
*3.2.1.1: We starten met de nieuwbouw voor het voortgezet onderwijs (Almende College VMBO).
|
Blz. 57
|
*3.2.1.3: Passende huisvesting.
|
Blz. 58
|
*3.2.1.4: Verkennen mogelijkheden voor huisvesting Silvolde.
|
Blz. 59
|
*3.2.1.5: Besluit onderwijshuisvesting Etten.
|
Blz. 60
|
*3.2.1.6: Er komt glasvezel in het buitengebied.
|
Blz. 61
|
*3.2.2: Alle inwoners van de gemeente hebben een startkwalificatie.
|
Blz. 62
|
*3.2.2.1: We brengen in beeld hoeveel inwoners geen startkwalificatie hebben.
|
Blz. 63
|
*3.2.2.2: Naar aanleiding van de resultaten van het onderzoek maken we een plan om deze mensen te helpen.
|
Blz. 64
|
*3.2.2.3: Regionaal 'Actieplan Achterhoekse jongeren'.
|
Blz. 65
|
*3.2.2.4: 2 Pilots ondersteuningsprojecten.
|
Blz. 66
|
*3.2.3: We dringen laaggeletterdheid in onze gemeente terug.
|
Blz. 67
|
*3.2.3.1: Herkennen van laaggeletterdheid.
|
Blz. 68
|
*3.2.3.2: Overleg werkgevers en maatschappelijke organisaties.
|
Blz. 69
|
*3.2.3.3: Gerichte taalles.
|
Blz. 70
|
*3.2.5: Het onderwijs sluit duurzaam aan op de arbeidsmarkt en op relevante maatschappelijke ontwikkelingen.
|
Blz. 71
|
*3.2.5.1: Stimuleren van samenwerking tussen onderwijsinstellingen.
|
Blz. 72
|
-3. Een bloeiende economie biedt kansen voor inwoners en bedrijven
|
Blz. 73
|
Waarom?
|
Blz. 74
|
Doelstellingen
|
Blz. 75
|
*1.3.1: Goede bedrijventerreinen.
|
Blz. 76
|
*1.3.1.2: We ontwikkelen het bedrijventerrein Hofskamp Oost III.
|
Blz. 77
|
*1.3.1.5: We leveren een bijdrage aan de verbetering van de N18
|
Blz. 78
|
*1.3.1.6: Promoten initiatieven.
|
Blz. 79
|
*3.3.2: We versterken onze concurrentiepositie voor innovatieve en circulaire industrie.
|
Blz. 80
|
*3.3.2.1: We werken nauw samen met partners in het Smart Business Center (SBC) op het DRU-Industriepark.
|
Blz. 81
|
*3.3.3: Gepast werk voor inwoners.
|
Blz. 82
|
*3.3.3.1: We organiseren samen met onze maatschappelijke partners bijeenkomsten om (jonge) mensen te interesseren in techniek zodat er uiteindelijk goed opgeleid personeel voor de bedrijven beschikbaar is.
|
Blz. 83
|
*3.3.4: Afstudeerders en start-ups blijven wonen en werken in de regio en daarmee vormen wij een aantrekkelijke afstudeerregio in Nederland.
|
Blz. 84
|
*3.3.4.1: We stellen een actieplan op om start-ups mogelijk te maken op.
|
Blz. 85
|
*3.3.4.3: We stimuleren bedrijven om deel te nemen aan de innovatiehubs in de Achterhoek. Hiermee stimuleren we innovatie, geven we uitvoering aan de Innovatie Agenda en de Smarthub.
|
Blz. 86
|
*3.3.5: Het toeristisch product is met 10% gegroeid.
|
Blz. 87
|
*3.3.5.1: Actieplan 'groene-loper-beleid'.
|
Blz. 88
|
*3.3.5.2: Toeristisch inspiratiepunt op DRU-Industriepark.
|
Blz. 89
|
*3.3.6: Per kern en in het buitengebied hebben we afspraken gemaakt over ondernemerschap.
|
Blz. 90
|
*3.3.6.1: We maken per kern een plan en afspraken over detailhandel.
|
Blz. 91
|
*3.3.7: We hebben een breed platform van bedrijven en organisaties dat ons adviseert over economische groei.
|
Blz. 92
|
*3.3.7.1: We richten een nieuw adviesorgaan op voor economische groei in de gemeente en de regio. Hiermee versterken we het economische ecosysteem.
|
Blz. 93
|
*3.3.7.2: We helpen het nieuwe adviesorgaan nieuwe samenwerkingsverbanden, cross-overs tussen sectoren en nieuwe gezamenlijke doelen te bereiken.
|
Blz. 94
|
-4. Over grenzen heen kijken
|
Blz. 95
|
Waarom?
|
Blz. 96
|
Doelstellingen
|
Blz. 97
|
*3.4.1: We hebben een intensieve samenwerking tussen ondernemers, onderwijs en overheid binnen de Achterhoek.
|
Blz. 98
|
*3.4.1.1: We nemen een actieve positie in in de nieuwe Achterhoekse samenwerking.
|
Blz. 99
|
*3.4.1.2: We richten een breed adviesorgaan van bedrijven en organisaties dat ons adviseert over economische groei.
|
Blz. 100
|
*3.4.1.3: We werken actief mee aan de regionale opdrachten die uit de Achterhoek Tafels en de Board komen.
|
Blz. 101
|
*3.4.1.4: Bij al onze plannen en besluiten wegen we de invloed en het belang af voor de regio.
|
Blz. 102
|
*3.4.1.5: We maken samen met de regio een plan om met de Provincie en het Rijk afspraken te maken hoe we onze problemen samen kunnen oplossen.
|
Blz. 103
|
*3.4.2: Er is een structurele samenwerking met Duitse buurgemeenten op verschillende beleidsvelden.
|
Blz. 104
|
*3.4.2.1: We dragen bij aan de projecten die voortkomen uit het Leonardo da Vinci – plan, waarmee jongeren uit het Euregiogebied enthousiast gemaakt worden voor techniek en creativiteit.
|
Blz. 105
|
*3.4.2.2: Gezamenlijke en internationale gebiedsontwikkeling ‘Oude IJsselzone’ waarbij we de mogelijkheden voor een gezamenlijke gebiedsontwikkeling verkennen met partijen die direct of indirect verbonden zijn met de Oude IJssel.
|
Blz. 106
|
*3.4.2.3: In grensoverschrijdend verband gaan we kijken of we talent en hoog opgeleid personeel kunnen samenbrengen en werven voor innovatie en bedrijven.
|
Blz. 107
|
*3.4.3: We maken het gemakkelijker voor Nederlandse en Duitse bedrijven om over en weer zaken te doen.
|
Blz. 108
|
*3.4.3.1: We zetten het Internationaal Netwerkburo voort en betrekken hier meer partijen bij.
|
Blz. 109
|
*3.4.3.2: De aanbevelingen aan de gemeenten vanuit het rapport van het GEA (Grensoverschrijdende economische aanpak) pakken we op.
|
Blz. 110
|
-5. Duurzaamheid geeft nieuwe energie
|
Blz. 111
|
Waarom?
|
Blz. 112
|
Doelstellingen
|
Blz. 113
|
*1.5.1: Iedereen herkent de noodzaak en is zich bewust wat hij/zij kan bijdragen aan verduurzaming.
|
Blz. 114
|
*1.5.1.1: We maken een plan zodat iedereen het belang van verduurzaming kent.
|
Blz. 115
|
*1.5.1.2: Organiseren van informatiebijeenkomsten.
|
Blz. 116
|
*1.5.1.3: Realisatie akkoord van Groenlo.
|
Blz. 117
|
*1.5.2: Zelf opwekken van electriciteit (duurzame energie).
|
Blz. 118
|
*1.5.2.1: Locaties aanwijzen.
|
Blz. 119
|
*1.5.2.2: Solarparken.
|
Blz. 120
|
*1.5.2.3: Burgerinitiatieven.
|
Blz. 121
|
*1.5.2.4: Project 'zonnige bedrijven'.
|
Blz. 122
|
*1.5.2.5: Regionaal ontwikkelfonds duurzame energie.
|
Blz. 123
|
*1.5.3: Vervanging van aardgas door andere warmtebronnen.
|
Blz. 124
|
*1.5.3.1: Warmteplan.
|
Blz. 125
|
*1.5.4: We besparen energie, electriciteit en gas.
|
Blz. 126
|
*1.5.4.1: Duurzaamheidsleningen en VerduurSaam Energieloket.
|
Blz. 127
|
*1.5.4.3: We zetten bedrijven aan tot energie besparing.
|
Blz. 128
|
*1.5.4.4: We controleren bedrijven op hun energiebeleid en helpen hen energie te besparen.
|
Blz. 129
|
*1.5.4.5: We controleren alle nieuwbouwplannen op energieneutraliteit.
|
Blz. 130
|
*1.5.4.6: We maken een plan om alle gemeentelijke gebouwen energieneutraal te maken en beginnen met de uitvoering ervan.
|
Blz. 131
|
*1.5.4.7: We doen ervaring op met het renoveren van minimaal 10 bestaande woningen tot energieneutrale woningen.
|
Blz. 132
|
*1.5.5: We scheiden 75% van ons huishoudelijk afval in 2020, in 2025 is dat 90%.
|
Blz. 133
|
*1.5.5.1: Van Afval Naar Grondstoffen (VANG) beleids- en uitvoeringsplan in 2018.
|
Blz. 134
|
*1.5.5.2: We gaan extra voorlichten en controleren op een juiste afvalscheiding.
|
Blz. 135
|
*1.5.5.3: We maken een nieuw beleidsplan om tot 90% afvalscheiding in 2025 te komen.
|
Blz. 136
|
*1.5.6: We dringen het gebruik van originele (primaire) grondstoffen terug en sluiten daarbij aan op landelijke normen.
|
Blz. 137
|
*1.5.6.2: Inkoop van materiaal circulair maken.
|
Blz. 138
|
*1.5.6.4: We gaan de Heuvelstraat in Silvolde circulair herinrichten. Dit doen we samen met Wonion.
|
Blz. 139
|
*1.5.6.5: Nieuwbouwplannen van bouwbedrijven toetsen we aan circulaire doelstellingen.
|
Blz. 140
|
*1.5.6.7: We gaan inwoners helpen bij het opruimen van de asbestdaken.
|
Blz. 141
|
-6. Van buiten naar binnen werken
|
Blz. 142
|
Waarom?
|
Blz. 143
|
Doelstellingen
|
Blz. 144
|
*1.6.5: De basishouding is ‘ja mits’, maar soms is ‘nee’ het enige antwoord.
|
Blz. 145
|
*1.6.5.3: Eigen beleid kritisch bekijken en aanpassen waar nodig.
|
Blz. 146
|
*1.6.5.4: We coachen collega’s bij het oefenen van de ‘ja, mits’ houding.
|
Blz. 147
|
*4.6.1: De inwoner vindt dat we goed zichtbaar zijn in de wijk.
|
Blz. 148
|
*4.6.1.2: Op basis van de resultaten van de 0-meting vullen we de doelen uit deze opgave aan met indicatoren.
|
Blz. 149
|
*4.6.1.3: We werken op locatie tussen en met inwoners.
|
Blz. 150
|
*4.6.2: De inwoner vindt dat de gemeente hem goed informeert.
|
Blz. 151
|
*4.6.2.1: Uitvoeren van actiepunten uit de communicatievisie.
|
Blz. 152
|
*4.6.2.2: We verbeteren de website (leesbaarheid en vindbaarheid).
|
Blz. 153
|
*4.6.3: We zijn digitaal goed bereikbaar.
|
Blz. 154
|
*4.6.3.1: Opstellen producten- en Diensten Catalogus.
|
Blz. 155
|
*4.6.3.2: Starten met aanvullen van formulieren door E-formulieren.
|
Blz. 156
|
*4.6.3.3: Website geschikt maken voor gebruik door iedereen.
|
Blz. 157
|
*4.6.3.4: We gaan een proef doen met chatten via de website.
|
Blz. 158
|
*4.6.4: We zoeken naar manieren om samen op te trekken en maatschappelijke doelen te realiseren.
|
Blz. 159
|
*4.6.4.1: Ambtenaren worden gecoacht in hun veranderende rol.
|
Blz. 160
|
*4.6.5: De basishouding is ‘ja mits’, maar soms is ‘nee’ het enige antwoord.
|
Blz. 161
|
*4.6.5.1: We werken uit in een notitie wat we bedoelen met een ‘ja, mits’ houding, zodat dit voor alle medewerkers begrijpelijk is.
|
Blz. 162
|
-7. Een visie op onze omgeving
|
Blz. 163
|
Waarom?
|
Blz. 164
|
Doelstellingen
|
Blz. 165
|
*1.7.1: Op 1 januari 2021 zijn we klaar voor de omgevingswet.
|
Blz. 166
|
*1.7.1.1: Vaststellen omgevingsvisie (toekomstvisie).
|
Blz. 167
|
*1.7.1.2: Ontwikkelen omgevingsplan.
|
Blz. 168
|
*1.7.2: Meer ruimte voor initiatieven en passende oplossingen.
|
Blz. 169
|
*1.7.2.1: De initiatiefnemer is zelf aan zet.
|
Blz. 170
|
-8. Flexibel wonen op maat
|
Blz. 171
|
Waarom?
|
Blz. 172
|
Doelstellingen
|
Blz. 173
|
*1.8.1: Vraag en aanbod zijn kwantitatief en kwalitatief beter in balans; de ‘mismatch’ tussen vraag en aanbod is kleiner dan nu.
|
Blz. 174
|
*1.8.1.1: We voeren de woonvisie verder uit.
|
Blz. 175
|
*1.8.1.2: Extra woningen.
|
Blz. 176
|
*1.8.1.3: Woonmonitor.
|
Blz. 177
|
*1.8.2: Er zijn voldoende woningen geschikt om flexibel aan te passen aan veranderende behoeften (levensloopbestendige en flexibele woningen).
|
Blz. 178
|
*1.8.2.2: We onderzoeken de concrete vraag naar woningen met ondersteuning en zorg.
|
Blz. 179
|
*1.8.2.3: We evalueren de startersleningen.
|
Blz. 180
|
*1.8.2.4: We starten een pilot ‘woonadvies’.
|
Blz. 181
|
*1.8.3: Er zijn meer particulieren bezig met het verduurzamen van hun woning.
|
Blz. 182
|
*1.8.3.1: Implementeren BENG (Bijna Energie Neutraal Gebouwd).
|
Blz. 183
|
*2.8.2: Levensloopbestendige en flexibele woningen
|
Blz. 184
|
*2.8.2.1: We voeren een lobby richting het Rijk en Provincie om wonen en zorg weer te koppelen.
|
Blz. 185
|
Programma 1: De gemeente waar het goed wonen is
|
Blz. 186
|
-Algemeen
|
Blz. 187
|
Waar gaan we naartoe?(doel)
|
Blz. 188
|
*1.10.1: Kwaliteitsniveau van de wegen is (en blijft) gemiddeld op niveau basis.
|
Blz. 189
|
*1.10.1.1: We voeren het nieuwe beleidsplan wegen uit en zetten de stijgende lijn door.
|
Blz. 190
|
*1.10.2: Openbare verlichting.
|
Blz. 191
|
*1.10.2.1: Uitvoering vervangingsplan openbare verlichting.
|
Blz. 192
|
*1.10.3: Wateroverlast.
|
Blz. 193
|
*1.10.3.1: Uitvoering stresstest.
|
Blz. 194
|
*1.10.4: Inwoners voelen zich prettig en veilig in hun eigen woonomgeving.
|
Blz. 195
|
*1.10.4.1:Vogelbuurt
|
Blz. 196
|
*1.10.4.2: We stellen nieuw speelruimte beleid op.
|
Blz. 197
|
*1.10.5: De verkeersveiligheid in onze gemeente is vergroot.
|
Blz. 198
|
*1.10.5.1: Aanpak van verkeerskundige probleempunten
|
Blz. 199
|
*1.10.5.2: We passen wegbermen aan met groen.
|
Blz. 200
|
*1.10.6: Onze gemeente is over de weg en met openbaar vervoer goed bereikbaar
|
Blz. 201
|
*1.10.6.1: Versterken van het openbaar vervoer
|
Blz. 202
|
*1.10.6.2: Nieuwe initiatieven voor vervoer.
|
Blz. 203
|
*1.10.6.3: Besluitvorming over 2e fase N18.
|
Blz. 204
|
*1.10.6.4: Ontsluiten van (regionale) bedrijventerreinen
|
Blz. 205
|
*1.10.7: Voor al onze accommodaties hebben we het onderhoud op orde (basisniveau).
|
Blz. 206
|
*1.10.7.1: Meerjarenonderhoudsplanningen.
|
Blz. 207
|
*1.10.8: Plattelandsontwikkeling.
|
Blz. 208
|
*1.10.8.1: Plattelandsraad.
|
Blz. 209
|
*1.10.8.2: Kavelruil.
|
Blz. 210
|
*1.10.8.3: Ontwikkelingen in de landbouw.
|
Blz. 211
|
*1.10.8.4: Gebiedsontwikkeling Aaltense Goor / Zwarte Veen / Vennebulten.
|
Blz. 212
|
Programma 2: Een leefbare gemeente
|
Blz. 213
|
-Algemeen
|
Blz. 214
|
Stand van zaken
|
Blz. 215
|
Programma 3: De werkende gemeente
|
Blz. 216
|
-Algemeen
|
Blz. 217
|
Stand van zaken
|
Blz. 218
|
Programma 4: De dienstverlenende gemeente
|
Blz. 219
|
-Algemeen
|
Blz. 220
|
Waar gaan we naartoe?(doel)
|
Blz. 221
|
*4.10.1: De dienstverlening van de gemeente scoort een 7,5.
|
Blz. 222
|
*4.10.1.1: Dienstverlening op locatie. Bijvoorbeeld bezorgen van paspoorten aan huis.
|
Blz. 223
|
*4.10.2: De gemeente ervaart de gemeente als schoon en veilig.
|
Blz. 224
|
*4.10.2.1: Opstellen van het Integraal Veiligheidsplan.
|
Blz. 225
|
*4.10.2.2: Samenwerken met sociaal domein op gebied van verwarde personen en wet woonoverlast.
|
Blz. 226
|
*4.10.2.3: Vaststellen van geluidsnormen (college bevoegdheid).
|
Blz. 227
|
*4.10.2.4: Actieplan opstellen op basis van het ondermijningsbeeld.
|
Blz. 228
|
*4.10.2.5: Werken aan bewustwording onder inwoners en ondernemers van ondermijning.
|
Blz. 229
|
*4.10.3: Iedereen ervaart het contact met de medewerkers van de gemeente als prettig.
|
Blz. 230
|
*4.10.3.1: Training organiseren met ervaringsdeskundigen (inclusie).
|
Blz. 231
|
Programma 5: Bedrijfsvoering/ overhead
|
Blz. 232
|
-Algemeen
|
Blz. 233
|
Waar gaan we naartoe?(doel)
|
Blz. 234
|
*5.10.1: We hebben vastgesteld wat de taken zijn en hoe we ze uitvoeren
|
Blz. 235
|
*5.10.1.1: Optimaliseren bedrijfvoering.
|
Blz. 236
|
*5.10.1.2: Uitvoering plan van aanpak Interne beheersing.
|
Blz. 237
|
*5.10.1.3: We verbeteren de controles op uitbesteedde taken.
|
Blz. 238
|
*5.10.2: We gaan op de juiste manier met informatie van burgers en organisaties om.
|
Blz. 239
|
*5.10.2.1: We voeren activiteiten uit om het bewustzijn van het bestuur en de organisatie over dit onderwerp te vergroten.
|
Blz. 240
|
*5.10.2.2: We voeren het informatieveiligheidsbeleid verder uit.
|
Blz. 241
|
Onvoorzien
|
Blz. 242
|
Onvoorzien
|
Blz. 243
|
Financiële positie
|
Blz. 244
|
Financiele positie
|
Blz. 245
|
Afwijkingen
|
Blz. 246
|
Afwijkingen
|
Blz. 247
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 248
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 249
|
Risico's en verwachtingen
|
Blz. 250
|
Risico's en verwachtingen
|
Blz. 251
|
Investeringen
|
Blz. 252
|
Investeringen
|
Blz. 253
|
Begrotingswijziging
|
Blz. 254
|
Begrotingswijziging
|
Blz. 255
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|