Programma 4: De dienstverlenende gemeente

Terug naar navigatie - Doelen en acties

* 4.1 Bereikbaarheid en persoonlijke dienstverlening

Terug naar navigatie - * 4.1 Bereikbaarheid en persoonlijke dienstverlening

Stand van zaken

O

Techniek: 
Via de ICT samenwerking is aangesloten bij de aanbesteding van de VNG voor de telefonie. Vodafone is als beste uit deze aanbesteding gekomen, wat betekent dat we begin 2025 de overstap gaan maken van Odido naar Vodafone. Ook gaan we daarbij bellen via een andere applicatie, te weten de KCC functionaliteit van Teams. We zetten daarbij in op een overzichtelijke manier van bellen, waarbij het gebruik van de applicatie onze bereikbaarheid hopelijk gaat verbeteren.  Voor de implementatie hiervan is een planning gemaakt, waarbij wij in 2025 aan de beurt zijn. 

Organisatie:
Binnen het team Publiekszaken zijn we in 2024 door personele omstandigheden genoodzaakt om een pas op de plaats te maken. We hebben daardoor ook nog geen structurele invulling kunnen geven aan de in te vullen functie. Mede daardoor heeft ook de nadere instructie binnen de organisatie nog niet plaatsgevonden.  In de tweede helft van 2024 wordt hier verder invulling aan gegeven, of zal dit later worden gecombineerd met de uitrol van de technische oplossingen in 2025.

* 4.2 Aanpak ondermijning

Terug naar navigatie - * 4.2 Aanpak ondermijning

Stand van zaken

G

Op alle punten uit de begroting 2024 zijn verschillende acties uitgevoerd of opgestart, waarmee we met de aanpak van ondermijning op schema liggen. De actiepunten blijven ook voor 2025 lopen.